Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 8 października 2012

Moje Kresy: Trembowla - Kopyczyńce - Czortków - Husiatyn - Touste

Moje Kresy to głównie obszar Trembowla - Kopyczyńce - Czortków - Husiatyn - Touste, gdzie mieszkała większość moich przodków pochodzących z Kresów. Prowadzę rodzinne badania genealogiczne przodków zamieszkałych w różnych częściach kraju, ale to właśnie ten najbardziej odległy rejon interesuje mnie zdecydowanie bardziej od innych. Oprócz identyfikacji z bliskimi, na pewno duże znaczenie ma tamtejszy krajobraz, fascynująca, choć krwawa historia i akta metrykalne ułatwiające prowadzenie szerszych badań dotyczacych nie tylko rodziny, ale całych społeczności. Przeglądając księgi możemy szukać informacji tylko i wyłącznie o rodzinie. Ja wolę patrzeć szerzej i staram się, w miarę możliwości, prowadzić badania "naukowe". Ostatnio pracuję nad łączeniem w rodziny i szukaniem koligacji osób wymienionych w aktach metrykalnych z Iwanówki Trembowelskiej. Jest to żmudna i długotrwała praca, ale daje dużo satysfakcji gdy widzimy efekty połączenia różnych rodzin w jedno drzewo. Jestem dopiero na początku prac i zapewne potrwają one kilka lat. Na razie tworzę bazę danych osób pojawiających się w aktach. Prowadzę także analizę dotyczącą zmian statusu szlachty zaściankowej zamieszkującej ten rejon. Efekty tworzenia bazy nazwisk z Iwanówki systematycznie publikuję na blogu w dziale "Nazwiska".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz