Szukaj na tym blogu

czwartek, 20 września 2012

Witam wszystkich na moim blogu.


Zajmuję się badaniem genealogii swojej rodziny. To hobby bardzo wciągające i zajmujące mnóstwo czasu, ale dające ogromną satysfakcję. Moja fascynacja genealogią trwa już 5 lat. W tym czasie przeszłam, jako genealog prawdziwą ewolucję: od szukania przodków w rozmaitych, ale niewłaściwych miejscach, poprzez zainteresowanie wpływem historii i klimatu na zmianę miejsca zamieszkania przodków, do badania powiązań rodzinnych pomiędzy mieszkańcami badanej miejscowości.

            W chwili obecnej posiadam bardzo dużo wiadomości, którymi mogę się podzielić z innymi badaczami  historii przodków.

            Moje zainteresowania w zakresie genealogii są dość rozległe, ale na blogu chciałabym się zająć przede wszystkim kresami południowo-wschodnimi – głównie częścią dawnego województwa tarnopolskiego. Parafie będące w moim szczególnym zainteresowaniu: Chorostków, Kopyczyńce, Sidorów, Trembowla, Czortków - wg podziału sprzed 1784 roku. Miejscowości, które mnie interesują szczególnie to: Tłusteńkie, Czarnokońce, Sidorów, Wasylkowce, Kociubińce, Iwanówka (Trembowelska), Trembowla, Chłopówka, Chorostków, Kluwińce, Kopyczyńce, Białobożnica, Touste.

          Zapraszam wszystkich do zapoznania się z moimi wpisami. Mam nadzieję, że pomoże, to zwłaszcza początkującym genealogom,  zorientować się w trudnej dziedzinie jaką jest genealogia kresów ukraińskich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz